Sidevisninger

fredag 22. juni 2012

Grønn og Hvit te

Jeg skrev tidligere at jeg skulle skrive litt om grønn og hvit te. Jeg skal derfor skrive hvorfor jeg elsker te. Jeg drikker noen ganger flere kopper om dagen og noen ganger av og til, men jeg drikker det ofte.

Den teen jeg drikker mest av er grønn te, det er mange grunner til det og her noen grunner til at du bør drikke grønn te.

                  Grønn te


  •  Det er en kilde som er fullt av antioksidanter
  • Det forbrenner fett, og gjør at du kan trene lenger
  • Du kan forlenge livet ditt
  • Det reduserer stress
  • Det får i gang hjernen
  • Det reduserer høyt blodtrykk
  • Det hjelper å beskytte lungene dine fra røyking
  • Det hjelper å beskytte leveren din fra alkohol
  • Den hjelper til å bevare  og bygge benbygningen 
  • Det er bra for immunforsvaret
  • Inneholder kun 2 kcal per kopp
  • Øker karbohydrat og fettforbrenningen
  • Forbedrer kondisjon
  • Minsker muligheten til å få sykdommer ( parkinson, hjerteproblemer, diabetes)
  • Kan virke positivt på humøret


 Min favoritt grønn te er London med plomme smak! jeg kjøper den på helsekost butikker for der er de økologisk og ikke tilsetningsstoffer.


                                  Hvit te:
    White Tea


  • Hvit te har den beste kreftforebyggende effekten av alle tesortene
  • Forebygger hjertesykdom
  • Forebygger risikoen for leddgikt
  • Det er bra mot infeksjoner, både bakterie- og virusinfeksjoner
  • Styrker immunforsvaret
  • Det er bra hvis du har feber, kan virke febernedsettende
  • Stimulerer tarmsystemet / fordøyelsen, er bra for mage og er gunstig å drikke rett etter hvert måltid
  • Forebygger rynker.
  • Bra for forbrenning

  • Grønn og Hvit te er veldig bra for kropp og sjel, og det skader ikke å ta en kopp innimellom. Når det bidrar til så mye positivt og ikke noe negativt! 

  • Nå i disse dager har det skjedd veldig mye så jeg har konsentrert meg om skole og andre kjedelige ting!   I morgen da skal jeg begynne å trene for fullt igjen, siden i går fikk jeg sommerferie! :D WOHO!



    God sommer ! <3


     


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar