Sidevisninger

onsdag 13. juni 2012

Dagens trening og rockering!

I dag tok jeg en løpetur som er på asfalt, som er på 7,5 km. Det er denne løperunden jeg har løpt flest ganger. Det er den jeg tar fast. Tino ( hunden min) var med i dag også, han elsker å løpe han også. Det var litt dårlig vær å løpe i, jeg trodde det var kaldt så jeg kledde meg skikkelig opp. Når jeg kom ut ble det ganske så varmt etter noen minutter. Heldigvis var det litt vind.
Etter jeg hadde løpt trente jeg med rockering, mens jeg hørte på Marit Larsens album " Spark". Det som er deilig med rockering er at når du får til å bevege den i sirkler rundt midjen, så kan du stå der mens du bare tenker og hører på musikk, mens magemusklene jobber for fullt!



                                                 Hvorfor drive med rockering?

    Exerfit Hula ring 2,1 kg
  • Det er bra for balanse, fleksibilitet og musklestyrke
  • Forbrenner mye kcal 10 min= 100 kcal
  • Får frem muskler over hele kroppen- spesielt magemuskler
  • Du får smalere midje
  • Du bedrer din konsentrasjon
  • Du får god holdning
  • Du får en sterkere rygg
  • For utrente er det også bra for kondis
  • Du kan gjøre det hvor som helst: sett på musikk, eller rett og slett sett på favoritt serien din.

                                                   Disse kan ikke bruke rockering:

  • Gravide
  • Ryggskader

           Her er et lite treningsprogram med rockering for de som ikke har gjort det før






1) Kondisjon 30 sek: tripp på stedet mens du støtter deg til rockeringen
Rockering 30 sek: rock vanlig




2) Kondisjon 30 sek: knebøy mens du støtter deg til rockeringen
Rockering 30 sek: rock motsatt vei



3) Kondisjon 30 sek: løft rockeringen over hodet
Rockering 30 sek: bøy i knærne mens du rocker (vanlig vei)
4) Kondisjon 30 sek: bøy i armene med rockeringen som belastning
Rockering 30 sek: strekk armene mot taket mens du rocker (motsatt vei)

 

                         Hvordan velge riktig rockering:

Vekt ut fra høyde:




  • Under 155 centimeter – ring bør veie mellom 500 gram og 2,2 kilo
  • 155 centimeter til 178 centimeter – ring bør veie mellom 1 og 2,2 kilo
  • Over 178 centimeter – ring bør veie mellom 1,3 og 2,2 kilo
  • I kveld har jeg besøk av Solveig en god venn, som pleier å overnatte hos meg, vi ser på " Frida med hjertet i hånden" mens vi koser oss med vann og frukt !

     
    " Det tunge med trening er å starte, men når du har startet så er det bare å gi full energi til du er ferdig"

                              Ha en fin kveld videre !

    Ingen kommentarer:

    Legg inn en kommentar