Sidevisninger

mandag 30. juli 2012

Dagen i dag + Hvorfor trener jeg?

I dag så løp jeg den lengste runden. Bodding runden som er ca. 1.5 mil, usikker på hvor lang den egentlig er. Fjellfoten-Bodding-Nedre Hagavei-Bodding-Øvre Hagavei-Fjellfoten. Det var deilig å løpe i dag, bare det å høre på musikk på en grusvei midt ute på et jordet. Der du bare kan være med deg selv å tenke på alt mulig som du må få klart i tankene! Tino var med på dagens løpetur, han var en ganske god løpekamerat i dag, han gjorde som jeg sa!

Seinere på kvelden trente jeg rockering en god stund, mens jeg hørte på musikk. Jeg trente også en del styrke i dag. Etter treningen spiste jeg ferske knekkebrød med deilig pålegg, ingenting er bedre enn det. Ganske sært å like knekkebrød så mye, men det er virkelig deilig!

Før i dag så hadde jeg besøk av Solveig. Vi har bare kost oss ute i sola i dag. Vi har sånn dag hver sommer at vi har en dag hvor vi soler oss. Vi kaller det " soledag" vi pleier å ha det noen ganger når det er mye sol ute!




Den følelsen her kjenner jeg så utrolig godt etter jeg har trent! Selvtillit og selvfølelsen du har etter en treningsøkt er så deilig. Når det er en dag jeg ikke har trent på føler jeg meg bare lat og fæl og noen kg større  og jeg bare trøstespiser. Når jeg har trent så har jeg mye mer kontroll over meg selv, noe som er veldig deilig!


 Nå skal jeg ta en kopp grønn te, før jeg legger meg, jeg må lade opp til en ny dag! I morgen vet jeg ikke hva planene blir. Jeg føler meg ihvertfall klar for en ny treningsøkt!


                                                         Hvorfor trener jeg ?

  • Jeg vil ha en kropp jeg føler meg komfortabel i.
  •  Jeg ville kunne ha en kropp som er sterk.
  •  Jeg trener fordi jeg elsker den følelsen av å ha gjennomført en treningsøkt.
  •  Jeg elsker den følelsen av å føle at jeg er god i noe, etter jeg har vært på en lang løpetur. Da tenker jeg på hva jeg nettopp har gjennomført!
  • Jeg får bedre selvtillit 
  • Jeg får bedre selvkontroll
  • Jeg får bedre forbrenning
  • Løping + musikk den beste terapien hvis jeg har mye å tenke på
  • Jeg har noe å gjøre så dagene går fremover
  • Fungerer hvis du har en dårlig dag, da er det kjekt å dra til treningssenter, eller gå ut hvor du kan komme i andre tanker. Du får jo en deilig følelse etter treningsøkta så da har du mye mer selvkontroll.
  • Jeg vil ha en sunn kropp!
  • Jeg vil ha en god kondis 
  • Jeg trener fordi da kan jeg spise for det meste hva jeg vil 
  • Jeg trener fordi det er kult å trene
  • Alt jeg vil ha er en kropp som fungerer skikkelig bra! 
  • Jeg vil ha en sporty kropp!
  • Grunnen til at jeg trener er først og fremst den store tjenesten du gjør for kroppen din!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar