Sidevisninger

torsdag 13. september 2012

Lange dager og ny jobb!


                     Hektiske dager


Jeg får ikke alltid like god tid til å prioritere siden her hver dag som jeg gjorde før da det kom et innlegg hver dag. Nå som jeg har startet på idrett på Hvam så krever det mye alt fra lange skoledager, trening og  prioritere lekser og være med venner.

Jobb som trener:

Nå i det siste så har jeg løpt et løp som het " Dragsjørunden rundt" jeg selv syntes det gikk forferdelig, men det var noe positivt med det, jeg fikk meg en ny jobb ut av det. En som er leder for Nes Øvre Handicap hadde sett meg og de trengte en yngre trener på treningene deres. Da ringte de Mamma og jobben var min. Jeg var på min første jobbdag der i går, det var veldig koselig. Jeg liker å hjelpe andre med trening så denne jobben var veldig fin. Nå har jeg fast jobb som trener, det er utrolig morsomt.


Jeg skal bli mye flinkere til å oppdatere siden min å gi andre mennesker inspirasjon til å ha en sunn livsstil, men når jeg har skoledager til 15:30 og kommer ikke hjem før 16:30 fordi jeg bor på landet og det er ikke så mange busser som er ute og kjører så går dagen fort. Noen dager er jeg så sliten at jeg kommer hjem fra skolen  så spiser også sovner jeg og våkner ikke før seint på kvelden da jeg må legge meg igjen. Det er ganske deilig, men du blir velidg sliten av å ville gjøre det nesten hver eneste dag. Jeg er forsatt i arbeid for å gjøre om døgnrytmen å få hverdagen til å gå. Det er litt av et puslespill når jeg må finne ut hvordan jeg skal rekke skole, lekser, fritid,og venner det krever energi.

Jeg skal prøve å skrive mye mer nå, for nå begynner jeg å få tilbake treningsrytmen.








Dette er en ting som gjør at du bruker så mye energi at du ikke orker å trene. Når man går rundt og bare tenker på den kroppen du har og ikke er fornøyd med. Det beste er å leve livet, tren når du vil, spis sunt, men unn deg så klart litt usunn mat også. Livet er faktisk for kort at du skal bruke hele livet på å tenke på hvordan kropp du har og vil ha når du bare kan ta det som det kommer. Bare lev et sunt liv med varierende mat og trening. Vær glad for den du er, fordi det nytter ikke å bruke tid på å tenke på hvem du vil være når du allerede kan bli den personen akkurat NÅ. All trening hjelper. Ta deg en gåtur, løp, styrkeøkt, ski og alt mulig. Bare det at du spiser sunn mat og usunn mat i mindre lengder gjør at du nettopp kan kalle deg selv for en sunn person. Da kan du spise den saftige burgeren med god samvittighet fordi du lever et relativt sunt liv uansett. Du må heller ikke få dårlig samvittighet for å ha en hviledag, til og med jeg har slike dager hvor jeg rett og slett bare legger meg for å sove når jeg kommer hjem fra skolen. Dager du føler deg helt utkjørt og utmattet. Noen dager så har du bare ikke lyst til å trene så lytt til kroppen din, du kan ikke bli lei treningen med engang. Tren når du vil!
STÅ PÅ, DET ER ALDRI FORSEINT, OG IKKE BRUK KREFTER PÅ Å SAMMENLIGNE DEG MED ANDRE, DET ER DIN KROPP OG DET ER DIN AVGJØRELSE PÅ OM HVILKEN LIVSSTIL DU VIL VELGE!



Når du merker det gjør vondt og kroppen eksploderer, ikke gi opp! det er et godt tegn. Kroppen jobber for fullt og din sunne kropp forbedrer seg som bare det.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar