Sidevisninger

mandag 24. september 2012


Den fantastiske årstiden høsten

Nå har høsten kommet for fullt her i landet. Jeg elsker høsten. Regn, overskyet, og sol i ett. Blader som faller fra trærne, alle de nydelige fargene som blir blandet sammen i denne årstiden. Jeg er et litt inne menneske som elsker å lage te, bake, se filmer, høre på musikk og sitte inne, mens det er kaldt, det regner, og med levende lys som dufter i hele huset. Det jeg forbinder med høsten er også at Mamma har nybakt bakst og det lukter tente lys og  ferdig mat over hele huset.
 En god grunn til at jeg elsker høsten er fordi dette er jo årets løpesesong. Dette er den beste årstiden å ta på seg løpeskoene sine på. Det er ikke for varmt eller for kaldt, og du finner de fineste treneste klærne på denne årstiden.



  25 grunner til å elske høsten ( dette er etter mine interesser) :

  • Det er den perfekte treningssesongen
  • Høstens mote er absolutt den fineste- endelig kan du ta i bruk: jakke,strikkegensere, skjerf, lue, og de fineste høstantrekk.
  • Du trenger ikke å få dårlig samvittighet for å være inne
  • Den deilig følelsen når du sitter inne med en film, levende lys, nybakt bakst og det er ryddig og rent inne i huset ( dette får du god tid til å gjøre på høsten)
  • Du har muligheten til å rette opp i ting du ikke fikk gjort i de andre sesongene. Høsten er liksom en ny sjanse for å bedre ting. 
  • Du kan ta i bruk masse levende lys
  • Jeg elsker når vi har middagsgjester på høsten
  • Det blir fort mørkt, det er en fordel og ulempe. 
  • Du kan lage varm og god mat
  • På høsten så utgir artister og band nye utgivelser!! 
  • Det er alltid masse konserter på høsten ( jeg har allerede bestilt billetter til noen konserter allerede)
  • Det er massevis av deilig frisk luft ute. Bare nyt den! 
  • Høsten er en perfekt mulighet til å endre vanene sine. 
  • Høsten er en fin årstid til å planlegge ting.
  • Jeg har gode minner ved at hver høst så drar jeg alltid på shopping med Mamma  og noen ganger min søster innover Strømmen, Lillestrøm, Lørenskog, Oslo!
  • Jeg elsker å kjøre bil på høsten. Det er virkelig koselig. Ihvertfall for den som sitter på. 
  • Invitere venner og familie på en god middag med vin til.
  • Høst = BAKETID
  • Rengjøring er alltid morsommere på høsten, siden nå er du veldig mye inne i huset ditt så da er omgivelsene enda viktigere enn på sommeren hvor du stort sett holder deg ute. 
  • Høsten er også fin hvis du liker å lese bøker. Sitte inn med en god bok eller blad eller noe lesestoff av noe slag med varmt drikke.
  • Perfekt årstid å tilbringe med venner og familie
  • Varme klær som strikkegenser.
  • Jeg elsker å kjøpe mitt festantrekk for høsten. Kjolen jeg falt pladask for er kjolen du ser på bildet under. 
  • Det er koselig å gå en tur. Enten for seg selv eller med venner eller hvis du har en hund som jeg. Det er godt selskap.
  • Hvis du intereserer deg i låtskrivning og komponering av musikk så syntes jeg dette er en perfekt tid. Høsten er full av inspirasjon.


Nå en av de nærmeste dagene skal jeg skrive noen oppskrifter på sunn dessert, middag og alt mulig. Det er jo veldig relevant nå på høsten, men det er jo så klart lov å unne seg kakao, godt drikke, kake, og alt det der nå ut på høsten.

Husk og tilbring høsten med dine venner, sett pris på alt du har rundt deg. Ikke alltid tenk på det du ikke har. Vennene og familien som alltid er der for deg, det er dem du bør fokusere på. Ta ting som det kommer !




En huskeliste hvorfor DU trener :






Ha en fantastisk høst, grip sjansen hvis det er noe du vil endre og gjøre bedre ! 

1 kommentar: