Sidevisninger

torsdag 16. august 2012

Første dag på Hvam videregående skole!

I dag var jeg elev på Hvam videregående skole for første gang. Det var utrolig deilig og endelig starte på videregående. Det er så mye mer frihet og mer opp til seg selv enn det er på ungdomskolen. Lærerne er mye mer motiverende, spesielt på idrett hvor jeg har valgt å fordype meg i idrett i tillegg til vanlige fag.
I dag så var det mest informasjon, vi fikk møte klassen og vi hadde bare aktiviteter. Imorgen så skal vi ha aktivitetsdag med 2 og 3 klasse, så da skal jeg ta på meg det matchende treningssettet mitt.

Imorgen slutter vi 13:00, vi slutter egentlig 15:30 hver eneste dag unntatt på onsdager hvor vi slutter 14:45 så det er lange dager. Kroppen min kommer til å kjenne det etter en stund, når jeg må trene,jobbe på skole og hjemme. Det jeg må gjøre nå er å begynne og planlegge hverdagen min litt mer, når jeg skal trene, når jeg skal være med venner, og når jeg skal gjøre lekser. Det kommer til å bli tøft å gå på idrett, men det er jo så klart den beste linja med veldig godt miljø, ikke minst når det er noe jeg elsker å drive med. En stor fordel er jo også så klart at broren min og noen kamerater av han har gått på idrett på Hvam så da blir jeg liksom spurt " er du i slekt med Audun ja? jammen det er bra"

Imorgen etter skolen tenkte jeg å spørre idrettslæreren min om det er noen fine steder å løpe ved skolen. Da kan jeg løpe rett etter skolen å bli hentet på Årnes etter det, da er jeg ferdig med løpingen så da trenger jeg ikke å stresse med og løpe den samme gamle runden på Fjellfoten og Årnes en fredags kveld.

Jeg har ikke noe negativt å si om idrettsfag på Hvam videregående skole, klassen var fin, lærerne var snille. Så disse tre årene kommer nok til å gå veldig fort tenker jeg. 27.august skal vi til og med på kano tur fra mandag- onsdag. Da kommer jeg til å skrive om turen her !

Når jeg kom hjem så spiste jeg kylling med grønnsaker til middag. Litt utpå kvelden dro jeg og Audun til Dragsjøen. Vi bestemte oss for å løpe Dragsjørunden rundt, vi har tenkt at vi skal gjøre det en stund, så i dag så gjorde vi det. Jeg skjønner ikke at jeg ikke har løpt der før, det var jo faktisk veldig koselig å løpe der. Det var utrolig godt for beina mine også, siden det er løping i terreng. Vi hadde et veldig raskt tempo så det gikk veldig raskt inne i skogen. Tino var selvfølgelig med og han løp løs så han løp og løp. Jeg er usikker på hvor lang runden er, men den er vel litt under en mil 8/9 km. Det er faktisk veldig langt når man løper de kilometerne i terreng, i oppoverbakker.

Når vi kom hjem fra løpeturen så lagde jeg protein smoothie til meg og Audun. Det var faktisk veldig godt. Protein pulver syntes jeg kan være utrolig kvalmenes, men når jeg blandet det med frukt, juice og soya melk så smakte det ganske digg. Når jeg trente styrketrening etterpå så kjente jeg at den smoothien hjalp kroppen min å holde energien oppe!


Nå ligger jeg i senga, med en kopp med grønn te. Nå bør jeg egentlig sove, søvn er utrolig viktig. Det er bare det å ta seg tid til og sove lenge. Jeg elsker å sove, men noen ganger så har jeg så mye å gjøre at det tar litt tid før jeg får lagt meg.

Jeg får lade opp til aktivitetsdag på skolen imorgen, løpetur etter skolen også har jeg endelig helg etter to korte dager med skole. Da skal jeg ikke gjøre noe, så da skal jeg bare være hjemme å gjøre det som dukker opp!

 

1 kommentar: