Sidevisninger

tirsdag 7. august 2012

Deilig og sunn middag!

Her om dagen lagde jeg god og sunn laksemiddag. Jeg har vært litt sløv på å lage noe spesielt til middag. Jeg har bare spist de knekkebrødene mine, men nå bestemte jeg meg for å bli flinkere til og lage skikkelig middag!

Jeg tok og kuttet opp grønnsaker og tok laksen i en ildfast form. Jeg blandet alt sammen også tok jeg noen dråper med sitron på maten. Jeg er også veldig glad i krydder så jeg drysset på med pepper, hvitløk, persille og chilli. Jeg lagde også guacemole dressing til. Det er så utrolig digg med avokado til. Jeg hadde bare vanlig avokado til og jeg lagde egen dressing med den andre avokadoen.
Det ble utrolig deilig!

                                        Slik gjør du det:


1. Kutt opp grønnsaker ( jeg brukte: løk, sopp, brokkoli, blomkål, squash)
2. Legg grønnsakene og fisken i en ildfast form.
3. Drypp noen sitron/lime dråper  på fisken/ grønnsakene.
4. Ta det krydderet du vil ha på fisken/grønnsakene
5. La det steke i den ildfaste formen i ca. 30 min i 180 grader. Det tar litt tid for at grønnsakene blir gjennomstekte.


                                       Maren's absolutt sunne guacemole:

  1. Ta avokadoen og del den i to
  2. Ta ut innholdet
  3. Ta det i en skål
  4. Ta yoghurt naturell i en skål
  5. Bland avokadoen og yoghurten 
  6. Bland alt i en blender og mos det til en dressing
  7. Ta krydder i den ( hvitløk, chilli og pepper brukte jeg)
  8. Ta litt sitron/lime dråper i den.
  9. Smak deg frem hvordan du vil ha den! Det er bare å blande alle smaker du liker og som passer bra sammen. ( Salt kan brukes i den for å gi mer smak) 
  10. Ta det i en skål og pynt med litt gressløk på toppen!

                                        Ingredienser: 

  • Laks( du kan bruke den fisken du vil)
  • Hvitløk
  • Chilli ( fersk eller som krydder)
  • Pepper
  • Sitron/Lime
  • Blomkål
  • Løk
  • Squash
  • Sopp
  • Brokkoli
  • Avokado
  • Yoghurt naturell
  • Gressløk ( jeg brukte det til pynt på guacemolen min)
  • Persille

   Det er virkelig ikke vanskelig å lage dette. Jeg bare blander alt jeg har og tar de grønnsakene og alle krydderne jeg har og smaker meg frem til en deilig middag!


Lykke til!

1 kommentar: