Sidevisninger

onsdag 27. februar 2013

Sunne saftige bananpannekaker!

Her om dagen så lagde Mamma gode og sunne bananpannekaker. Jeg er veldig kresen når det gjelder sånn type mat, men disse kunne jeg spise!

Jeg anbefaler dere å lage disse pannekakene, de er utrolige nydelige. Bananen gjorde at pannekakene fikk en mye saftigere og smakfull konsistens.


Ingredienser:

2 egg
4 dl melk
2 dl siktet speltmel
3-4 saltkorn
1 ts bakepulver
2 modne bananer
Smør til steking

Beskrivelse:

servert med blåbær kesam Til frokost eller som et lite mellommåltid. Visp sammen egg, melk, hvetemel, bakepulver og ørlite salt til en glatt røre. La "svelle" i 5-6 min. Del bananer i skiver. Smelt smør i middelsvarm panne. Lag små pannekaker ved å legge i 2-3 skiver bananer i stekepannen og legg røre over. Stek i ca 2 min på hver side, til pannekakene er gylne og gjennomstekte. Bland sammen kesam og blåbær friske, frosne eller syltetøy med lite sukker) og server til pannekakene.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar