Sidevisninger

torsdag 26. september 2013

Motivasjon til hvorfor jeg løper

Det finnes mange grunner til hvorfor jeg valgte å fokusere på løping. Her skal jeg dele mine beste motivasjons tips.


Fordelene du får ved å løpe:


  1. Mer energi i hverdagen
  2. Løping reduserer stress
  3. Du får bedre utholdenhet
  4. Du kan kjøpe deg masse fint treningsutstyr som koster fordi du bruker det
  5. Du blir i bedre humør
  6. Du styrker hjerte, lunger, muskler og beinbygningen
  7. Mat smaker enda bedre, du kan spise med god samvittighet. 
  8. Du får rask fremgang
  9. Å nå et mål som å løpe 1 mil, får opp din mentale styrke
  10. Du er mest produktiv og tenker raskere hvis du trener
  11. Det er aldri for sent å bli en person som løper
  12. En effektiv intervalløkt kan være unnagjort på en halvtime, men likevel en god treningsøkt
  13. Selv på dagene det er tungt å trene får du en skikkelig opptur når du kommer i gang
  14. Hukommelsen din blir bedre av å løpe
  15. Du kan spurte forbi de som ikke trener når du tar trappene
  16. Du får et sterkere immunforsvar
  17. Det er lettere å holde vekten stabil
  18. Det er en fin treningsform for å gå ned i vekt 
  19. Løper du ute får du masse frisk luft og roser i kinnene
  20. Puls og blodtrykk blir lavere, risikoen for livsstilssykdommer blir mindre
  21. Løping med bra teknikk og riktige sko kan forebygge skader
  22. Du føler deg inspirert og glad
  23. Du utstråler masse selvsikkerhet
  24. God samvittighet også når du legger deg i sofaen etterpå
  25. Det finnes et vell av løp å delta hvis du vil sette deg mål
  26. Jenter som trener hører 6% bedre enn andre
  27. Du trener de store muskelgruppene
  28. Du får energi til å trene mer
  29. Du får en fantastisk følelse
  30. Du får masse endorfiner
  31. Når du først har begynt å løpe trener du uten grunn, du vil bare det igjen og igjen
  32. Du får bruk for utholdenheten overalt, ved å løpe vil du merke at fordelene du får av løpingen vil være med deg igjennom mange utfordringer. 
  33. Du forbrenner masse kalorier
  34. Du blir sterkere og mer utholdende
  35. Du blir smartere av å løpe
  36. Du får bedre selvtillit 
  37. Mindre risiko for brystkreft
  38. Forebygger stress og angst
  39. Sunnere graviditet og fødsel
  40. Færre menstruasjonssmerter 
  41. Du føler deg mye bedre
  42. Avhengende 
  43. Løping kreves ikke en spesiell plass, så du kan løpe hvor hen du er i verden
  44. Utfordrende. Du kan utfordre deg selv. 
  45. Stille sterkere når du konkurrerer med andre. 
  46. Kjempe god terapi. 
  47. Teste hvor lang terskelen din kan gå
  48. Å være sunn
  49. Å være sterk
  50. For å sette personlige rekorder og slå dem om og om igjen
  51. Det er morsomt
  52. Ved å være god i løping så er du god i mange andre idretter
  53. Jeg elsker å løpe
  54. Bedre fordøyelse
  55. Vi lærer mye av å løpe
  56. Løping gir deg god tid til å tenke igjennom ting
  57. Løping gir meg masse energi og kontroll
  58. Løping gir meg mestringsfølelse
  59. Løping gir meg overskudd
  60. Sist, men ikke minst... hvorfor ikke løpe? Jeg elsker å løpe, og vil ikke slutte med det. Det er den idretten jeg føler gir mening. 




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar