Sidevisninger

mandag 1. oktober 2012

Grove, Sunne og saftige pizzaboller

I går så fikk jeg lyst på noe godt og deilig, jeg fikk skikkelig lyst på pizza. Jeg kom frem til at jeg skulle bake meg grove, sunne og saftige pizzaboller!

Disse pizzabollene er veldig sunne og du trenger ikke å ha dårlig samvittighet av å spise noen sånne en kveld.

Deig:

  • 3 dl lunkent vann
  • 7 dl fullkorns speltmel ( du kan bruke grovt hvetemel, siktet hvetemel, siktet speltmel osv osv)
  • Oregano
  • 1/2 gjær
  • 2 ss olje 

Fyll:

  • Pølse- en sunn en.
  • Løk
  • Tomatsaus
  • Mais
  • Ananas
  • Ost
  • Oregano
 Du må nesten se ann selv hvor mye fyll du vil ha på, kommer ann på størrelsen på dine pizzaboller.

Slik gjør du:

  1. Ta tomatsausen, løken, pølsebitene i en kjele. Kok opp.
  2. Fordel på de forskjellige bollene
  3. Dryss på med mais, ananas, ost, oregano, Timian, pepper.  
 OVN: 20 MIN  170 GRADER
Jeg brukte 30 min på å lagde disse pizzasnurrene.
Deigen kan heves, mens du lager fyllet.
 
Dette er utrolig enkelt å lage, du trenger egentlig ikke å følge noen oppskrift engang. Bruk alle mulige ingredienser du vil. Eksempel: Kjøttdeig med taco, bare grønnsaker, kylling og osteboller!

NB: Mine pizzaboller ble litt smakløse, så ta my krydder. Du kan også tilsette salt for mer smak. Jeg droppet det og det ble litt lite smak.
 

Dette er pølsene jeg bruker.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar